-
Kunsten å nyte sommernetter..
Da er vi på 4 natta med konstant oppvåkninger, og lite søvn. Frøkna våkner opp på dagtid og vil ikke sove mer, og på kvelden er vi nå igang med å roe henne ned allerede 2-3 timer etter hun sovnet. Igår natt holdt hun meg våken av og på fra kl 23 til kl 03.… Les innlegget
-
Søvnen som uteblir
Å sove dårlig en natt klarer de fleste av oss å komme seg igjennom uten problemer. Når det begynner å bli mer enn en natt, så begynner man å merke det på kropp og sjel. Her i huset har vi de siste nettene hatt ei frøken som er mer våken enn hun sover. Og det… Les innlegget
-
Superhelten Ellie
Formen er ikke helt på topp om dagen, da jeg har blitt skikkelig forkjøla. Sliter med bihulene Men det går seg til ☺ Måtte le litt av Ellie idag, for hun var så søt. Kom hjem fra barnehagen,og hun kikket i skuffen jeg har klær som er litt store for henne nå. Der hadde jeg… Les innlegget
-
Moro for store og små
Idag har vi vært med Ellie på Ekeberg gård, for nå klarer hun å gå selv, og da er det mer moro for henne. Hun elsker dyr, og er alltid veldig forsiktig. Hun fikk også testet å sitte på en ponny for første gang i sitt liv, og det tror jeg hun syntes var gøy.… Les innlegget
-
Latter forlenger livet
Solstrålen vår har vært i et mye bedre humør etter at hun fikk ordnet opp i ørene sine 🙂 Idag har hun ledd og smilt siden jeg hentet henne i barnehagen, og da får jeg en ordentlig god følelse ❤ Noen dager er det faktisk fantastisk å være mamma til denne frøkna. Les innlegget
-
Stakkars liten!
Idag var jeg med frøkna på A-hus for å legge henne i narkose. De skulle ta hørselstest (da denne ikke gikk igjennom etter 2 forsøk), og eventuelt se om de måtte inn med dren eller høreapparat. Vi møtte opp kl 7 med godt mot, og hun var i narkose kl 9. Det tok 2 timer,… Les innlegget
-
Klippekort på A-hus
Vi er stadig inne på A-hus, og det har blitt til at jeg sier at vi har fått klippekort der. Må prøve å se litt humoristisk på det ☺ Idag var hun inne for å sette inn en sonde som skal måle om hun kan ha reflux. Denne skulle da sitte inne til imorgen.. den… Les innlegget
-
Ting tar tid
Da har vi testet avlastningen en natt, og det gikk litt som forventet egentlig. Vi la jo frøkna før vi dro hjem, så når hun våknet opp så var vi borte – og litt «ukjente», nye mennesker var på plass hos henne. Det ble jo selvfølgelig ikke godt mottatt, og det endte med at vi… Les innlegget
-
Overnatting om 2 dager
Torsdag denne uka blir første gangen frøkna skal inn til avlastningen for å sove over. Det blir veldig spennende, men jeg føler egentlig mest ubehag akkurat nå. Vi skal bli der til hun skal legge seg, men jeg får vondt i hjertet av å tenke på at hun kommer til å bli usikker og redd… Les innlegget
-
Verdien i å ha ambisjoner
Jeg har tenkt mye på ting nå i det siste. Jeg tenker generelt på mye, og har en lei tendens til å henge meg opp i mye unødvendig – som stjeler all energi og positiv tankegang. Det gjør meg ganske motløs til tider. Det hele handler jo om at jeg må være så sterk hele… Les innlegget